ATM grupa

MENU

ATM Grupa: wyniki finansowe za III kwartał 2011 roku

Grupa Kapitałowa ATM – największy niezależny producent programów telewizyjnych i filmów w Polsce – uzyskała w III kwartale 2011 skonsolidowany zysk netto na poziomie 2,8 mln zł, co daje wzrost o 101,1 proc. względem analogicznego okresu 2010 roku. W III kwartale 2011 roku skonsolidowane przychody ATM Grupy osiągnęły wartość 29,74 mln zł. Narastająco za trzy kwartały ATM Grupa odnotowała wzrost zysku netto – z 2,7 mln do 3,3 mln zł, czyli o 25 proc. Narastająco po trzech kwartałach2011 Grupa odnotowała przychody na poziomie 81,36 mln zł.

W czerwcu WZA spółki zdecydowało o wypłacie wyższej dywidendy za rok 2010 w wysokości 0,18 zł na akcję. Łącznie spółka przeznaczyła na ten cel 15,5 mln złotych.

ATM Grupa utrzymuje rynkową pozycję, kontynuując produkcję seriali, które jak „Ojciec Mateusz” i „Ranczo”, należą do top 10 najlepiej oglądanych w kraju. Ponadto, spółka realizuje także „Świat według Kiepskich” i „Pierwszą miłość”, które cieszą się niesłabnącą sympatią widzów. ATM Grupa rozpoczęła także nowe produkcje – m.in. telenowelę „Galeria” dla TVP 1 oraz serial sensacyjny dla Polsatu.

Rynek reklamy telewizyjnej spowalnia, co jest głównie konsekwencją globalnego kryzysu gospodarczego. Reklamodawcy szukają oszczędności, koncentrując się na wąsko adresowanych kampaniach sprzedażowych. A to odbija się na przychodach głównych kanałów. Z drugiej strony rośnie znaczenia kanałów tematycznych i premium. Te ostanie, m.in. HBO Polska i Canal+ Cyfrowy chętniej inwestują we własne lokalne seriale i programy. Dostrzegając te zmiany ATM Grupa SA intensywnie wzmacnia ofertę, również tę, która mogłaby zainteresować wymagających widzów stacji tematycznych. W trzecim kwartale spółka realizowała dwa programy kulinarne – „Pieprz, chilli, sól” oraz „Adam w sieci” dla Kuchnia.tv (Canal+ Cyfrowy). Obecnie przygotowuje się do produkcji nowego serialu dla jednego z kanałów premium.

Istotny jest także wzrost aktywności sprzedażowej ATM Grupy na rynkach zagranicznych, zwłaszcza wschodnim. Spółka finalizuje sprzedaż kilku programów na Ukrainę, do Rosji i na rynek azjatycki.

Kluczowa dla wyników ATM Grupy SA w III kwartale 2011 r. była większa aktywność w obszarze usług dla rynku. Latem 2011 roku ATM System, spółka wchodząca w struktury Grupy, specjalizująca się w produkcji telewizyjnej oraz wsparciu technologicznym dużych eventów, obsługiwała Mistrzostwa Europy w Koszykówce Kobiet 2011 (jako główny producent sygnału radiowo-telewizyjnego) oraz największe eventy muzyczne w Polsce: Heineken Open’er Festival, Selector Festival, Coke Live Music Festival, Eska Music Awards, Przystanek Woodstock. Od trzech sezonów zespół ATM System pracuje również przy obsłudze meczów Ekstraklasy.

Natomiast we wrześniu 2011, w warszawskiej dzielnicy Wawer, ATM Grupa uruchomiła centrum produkcji filmowo-telewizyjnej ATM Studio. To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce i w tej części Europy. Wytwórnia filmowa w Wawrze o łącznej powierzchni 14 tys. m kw. to biura, hale zdjęciowe, studia telewizyjne, zaplecze produkcyjne i postprodukcyjne, sala kinowa oraz gastronomia. W największej hali o powierzchni 1,5 tys. m kw. realizowane są duże widowiska telewizyjne z udziałem publiczności (obecnie firma Rochstar produkuje tam „The Voice of Poland” dla TVP 2) bądź duże produkcje filmowe, w czterech halach po 800 m kw. każda będą realizowane m.in. teleturnieje, filmy, seriale. Projekt obejmuje również halę o powierzchni 500 m kw., dedykowaną dla produkcji reklamowej i teatru telewizji. Na zapleczu znajdują się znajdować magazyny scenografii i sprzętu oraz dwie transformatorowe stacje zasilające (każda o mocy 2 megawaty). Infrastruktura teleinformatyczna umożliwia transmisję telewizyjną na żywo, z każdej hali w jakości HD do wszystkich stacji telewizyjnych. Uruchomienie ATM Studio powinno przynieść spółce dodatkowe przychody w kolejnych kwartałach, wynikające m.in. z długookresowego wynajmu powierzchni studyjnej, możliwości organizacji dużych eventów, pokazów filmowych czy realizowania zarówno produkcji seriali, filmów, jak i reklam.

Badanymi przez ATM Grupę kierunkami rozwoju są obecnie produkcja filmowa oraz własna telewizja (na początku 2011 roku Grupa otrzymała od KRRIT koncesję na uruchomienie kanału telewizyjnego na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej). Zaangażowała się chociażby w produkcję dużych widowisk historycznych: najnowszego filmu Jerzego Hoffmana – „Bitwa Warszawska 1920” (w kinach od września 2011 roku), „Syberiady polskiej” Janusza Zaorskiego (premiera w 2012), czy projekt Jana Komasy „Miasto” o Powstaniu Warszawskim (planowany start zdjęć wiosną 2012 r.).

„Uzyskane w III kwartale 2011 roku dobre wyniki finansowe są rezultatem realizowanych przez ATM Grupę popularnych wśród widzów produkcji, ale także naszej aktywności na innych polach – podsumowuje Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy. – Jak chociażby usług dla rynku – wynajmu powierzchni i hal zdjęciowych, nowoczesnego sprzętu na potrzeby dużych wydarzeń rozrywkowych czy sportowych. Warto również wspomnieć o większym niż w ubr. zainteresowaniu naszymi formatami programowymi zagranicą. Liczymy, że podobne efekty przyniosą nasze starania by wyjść naprzeciw potrzebom kanałów tematycznych i premium”.

Poleć znajomemu:

Najnowsze informacje

ATM GRUPA S.A. nie pobiera od uczestników opłat za udział w programach ani castingach.

W związku z docierającymi do nas wiadomościami o próbach podszywania się pod ATM Grupa S.A. informujemy, że ATM GRUPA S.A. nie pobiera od uczestników i potencjalnych uczestników ŻADNYCH opłat za udział w programach czy castingach do tych programów.

Apelujemy o ostrożność.

X