3 sierpnia na polskim rynku zadebiutowała nowa platforma streamingowa Viaplay! Choć w swojej ofercie ma głównie sport, to stawia również na oryginalne produkcje. Serial „Czarny pies” będzie jedną z nich!
Viaplay w Polsce
Polska to czwarty rynek poza Skandynawią, na którym pojawia się Viaplay. „Wchodzimy do Polski na długi okres, by być liderem w każdym znaczeniu tego słowa”, zapowiedział Anders Jensen, prezes i CEO NENT Group, właściciela Viaplay. A niektórzy eksperci pojawienie się nowej platformy nazywają nawet „atakiem Wikingów”.
Trzon oferty Viaplay stanowią treści sportowe. Właściciel platformy nabył m.in. prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, a także wyłączne prawa do transmisji w Polsce piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony.
Ale NENT Group stawia nie tylko na sport. W ofercie Viaplay jest ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”, a także treści od amerykańskich producentów i nadawców m.in. seriale „New Amsterdam”, „S.W.A.T.”, czy „Opowieść podręcznej”, a także serie filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” i „Indiana Jones”.
Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.
O czym jest „Czarny pies”?
Viaplay chce także realizować oryginalne polskie produkcje. Na początek zapowiedziano realizację trzech seriali. Jednym z nich jest „Czarny pies” – psychologiczny dramat sensacyjny o polskich weteranach powracających z wojen w Afganistanie i Iraku. Po zakończeniu misji, żołnierze muszą stawić czoła innym wyzwaniom: mierzyć się z biedą oraz fizycznymi i psychicznymi bliznami, a także korupcją wśród byłych dowódców.
„Czarny pies” będzie składał się z sześciu odcinków. Za realizację odpowiada ATM Grupa, a pomysłodawcą jest Artur Kowalewski, który jako producent ma w dorobku m.in. „Watahę”.
Gdzie oglądać?
Z Viaplay można korzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizora Smart TV (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), konsolach do gier (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One) oraz poprzez Chromecast i Apple TV.
W ostatnich tygodniach NENT Group zawarła umowy z operatorami kablowymi Vectra i UPC Polska w sprawie obecności Viaplay w ich ofertach.
W ramach promocji każdy użytkownik przez pierwsze 30 dni może korzystać z platformy bezpłatnie, a potem miesięczna opłata wynosi 34 zł.